Du vet att du är mama när...

Att vara mamma...

Det var ett tag sedan jag skrev här för tappade massa läsare så tänkte att intresset kallnade. Det kanske inte är så kul och läsa när jag skriver om mitt mamma liv hehe.

Något roligt hände för någon dag Sedan.
Jag var och storhandlade med barnen.
Så plötsligt börjar jag skratta för mig själv. Där går jag puttandes på tunga vagnen med en hand upp för backen. Med en påse i den andra.
Stora hänger i min jacka och jag drar henne efter mig. ÖsRegnet piskar mig i ansiktet, vinden får mina ögona att rinna och stora gnäller på att hon är trött.
Ojoj jag kände att det enda jag kan göra är och skratta. Jävla packåsna tänkte jag. Så skojigt att vara mamma ibland. Men som sagt ni skulle sätt mig, så ironiskt. :)

Att vara mama kräver en genomtänkt, organiserad och förutsägbar planering till punkt och prick. => vem försöker jag lura? För hur "förberedd" du än är så slutar det oftast i kaos.

Det tar ca 2-3 h för mig att förbereda en utgång. Oberoende om jag ska till Ica nära eller om vi ska resa till Malmö. Att fixa tjejerna, mig själv, äta frukost osv. Sedan ska ju allting tajmas också. Extra jobbigt nu vintertid med alla kläder. När jag tillslut är färdig med allt och vi kan gå ut då är jag så svettig, utmattad och stressad att jag ibland heller vill stanna hemma.

Att vara mama innebär mycket uppoffringar. Prioriterings listan går:
1: DE
2: DE
3: DE
4: Allt annat
5: Jag.

Du vet att du är mamma när de sover en stund på dagen och du pustar ut.
När sömn finns som nummer ett bland dina fantasier.
Att plocka undan och städa känns som en "onödig" aktivitet.
Bara en mamma vet den Sanna meningen av begreppet 24/7.
När du har "ta en dusch" uppskrivet på din "att-göra-lista".
När det tar dubbelt så lång tid att förberedda sig för att gå ut än att göra det aktuella ärendet.
Du vet att du är mama när du sovit till kl 7 och tycker att du haft sovmorgon.
När du har mer våtservetter i din väska än pengar.
Att prata om bajs, spykaskader och amning med alla är helt normalt för Dig.

Charmen med att vara mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0